04 paź, 2024

Informacje dla rodziców

6 mins read

INFORMACJE
1.Ubranie
a) wygodne – najlepiej aby był to dres, getry lub legginsy. Ubranko ma być luźne, nieopinające brzuszka
dziecka ( NIE obcisłe spodnie jeansowe ) oraz umożliwiające samodzielne korzystanie z toalety, bez
zbędnych i skomplikowanych zapięć – dziecko zaaferowane zabawą, nowym miejscem często zgłasza
potrzeby fizjologiczne w ostatniej chwili!
b) ubieramy na tzw. „cebulkę” – koszulka z krótkim rękawkiem, długim , rozpinany sweterek) ubiór
dziecka powinien być adekwatny do pogody na dworze – dziecko powinno mieć zawsze zestaw ubrań
umożliwiający wyjście na podwórko ( wiosną, jesienią lżejsza czapkę, chustkę, odpowiednie obuwie,
polar, dodatkowa bluzę czy kurtkę zaś zimą czapkę, szalik, rękawiczki) nawet jeżeli do przedszkola
przyjeżdża samochodem.
WAŻNE !!! Zwracamy się z prośbą aby nie „stroić”. Ubiór dziecka powinien być przede wszystkim
praktyczny – dzieci podejmują zabawy ruchowe, badawcze, pracują zróżnicowanymi technikami
plastycznymi- ubranko może zostać pobrudzone. Ładne ubranka prosimy zostawić na rodzinny spacerek
lub uroczystości przedszkolne, których będzie bardzo dużo : pasowanie, spotkanie świąteczne, bal czy
dzień babci i dziadka.
– ubrania na zmianę na wypadek sytuacji awaryjnej w worku, plecaczku pozostawione w szatni –
powinna się tam znaleźć zapasowa koszulka, bluzeczka, majtki , skarpetki lub rajstopy, spodnie na
zmianę.

  1. Wyjścia do ogrodu i czas asymilacji
    W grupach najmłodszych dzieci wychodzą do ogrodu po okresie asymilacji ( koniec września ). Musimy
    dać dzieciom czas na poznanie nowego miejsca, otaczających je osób – Wychowawcy, woźne, pomoce,
    dzieci muszą nauczyć się chodzić po schodach, w parach czy też z wężem, muszą nauczyć się
    rozpoznawać swoje miejsce w szatni, reagować na polecenia i przywołania nauczyciela, pani pomocy,
    pani woźnej, przyzwyczaić się do nazwy swojej grupy. Są to umiejętności konieczne i umożliwiające
    bezpieczne korzystanie z ogrodu.
  2. Zabawki w przedszkolu
    Prośba z naszej strony, aby był to niewielki pluszak.
    Nasza decyzja jest wynikiem wieloletnich doświadczeń. Dzieci często nie potrafią skoncentrować się na
    zajęciach, zabawie, bo ciągle myślą o zabawce, która leży na półeczce. Zdarzało się, iż dzieci przynosiły
    do przedszkola zabawki tak małe, które posiadają drobne części – które mogły stworzyć ryzyko
    zadławienia. Prosimy nie przynosić zabawek mechanicznych, które mogą ulec zniszczeniu, zabawek
    bardzo kosztownych. Jest to tylko dodatkowy stres dla dziecka i kłopot w sytuacji kiedy ulegnie
    zniszczeniu.
  3. Chore dziecko w przedszkolu, podawanie leków.
    Rodzice najlepiej znają swoje dzieci, umieją ocenić zmianę w zachowaniu dziecka, kiedy zaczyna się
    choroba. Nie przyprowadzamy dzieci chorych do przedszkola. Katar jest infekcją. Dziecko zakatarzone
    rozsiewa bakterie i zaraża innych.
    Zdarzają się sytuacje, iż dziecko ma rano stan podgorączkowy, zaś rodzice aplikują leki
    przeciwgorączkowe i przyprowadzają dziecko do przedszkola sądząc, ze dziecko poradzi sobie z
    rozwijająca się w organizmie chorobą. Po 2,3 godzinach dziecko gorączkuje, często dostaje torsji
    zwracając przyjęte leki… Dziecko się męczy, płacze i nie może uczestniczyć w zajęciach. Chore dziecko
    zaraża również pracowników. Brak wychowawcy wiąże się z zastępstwem, zaś małe dzieci źle znoszą
    brak obecności swojej pani do której się już przyzwyczaiły.
    WAŻNE !!! Prosimy o bezwzględną szczerość i podanie informacji dotyczących stanu zdrowia dziecka –
    ważnych chorób przewlekłych ( padaczka, tendencje do omdlenia, krwotoki z nosa ) alergie pokarmowe
    lub uczulenia, reakcji nietypowych na jakieś bodźce…np. plamy na skórze pojawiające się od promieni
    słonecznych.
  4. Zdeklarowane godziny pobytu w przedszkolu, umowa
    Ceńmy punktualność! Poza kulturą osobistą przemawia za tym wiele – rano organizujemy czynności
    higieniczno-porządkowe, prowadzimy zabawy ruchowe i mamy czas na indywidualną pracę z dzieckiem.
    Wszystko jest zaplanowane i odbywa się bez zbędnego pośpiechu. Dzieci, które są spóźnione, są
    natomiast skazane na nerwowy początek dnia – w pośpiechu i chaosie. Zarówno nauczycielom, jak i
    rodzicom, zależy na tym, by dziecko czuło się komfortowo. Grupy młodsze odpoczywają po południu,
    wiec proszę o przyniesienie poduszek i kocyków.
    WAZNE !!! – W sytuacjach wyjątkowych ( wypadek na drodze, korek, sytuacja losowa ) prosimy o
    bezwzględny telefon, aby móc dziecko uspokoić i wytłumaczyć brak obecności rodzica.
  5. Odbiór dziecka z przedszkola, upoważnienie i nr Tel. kontaktowe
    Na początku roku szkolnego rodzice otrzymują listy na które wpisują osoby upoważnione do odbioru
    dziecka. Proszę o podanie danych personalnych razem z nr. dowodu osobistego, aby mieć jak
    zweryfikować osobę odbierającą dziecko.
    Jeżeli zdarzy się, iż dziecko musi zostać odebrane przez inna osobę niż wskazana w upoważnieniach,
    prosimy wcześniej o informacje i pisemne adnotacje zawierająca dane osoby upoważnianej do odbioru
    wraz z nr. dowodu osobistego.
    Proszę o podanie aktualnych nr telefonu komórkowego. Jeżeli ktoś wie, ze pracuje w takim zakładzie
    pracy, gdzie nie zawsze może mieć telefon przy sobie ( szpital – przy aparaturze, linia produkcyjna ) to
    proszę o podanie dodatkowo takiego nr telefonu, pod którym możemy się z Państwem skontaktować,
    numer telefonu do babci, dziadka lub najbliższej cioci lub zakładu pracy, przełożonego. Bardzo często
    zdarza się, iż wychowawca nie możemy się skontaktować, gdyż nikt nie odbiera podanych telefonów.
  6. Informacje i ważne sprawy załatwiamy z wychowawca, dyrektorem…
    Prosimy aby ważne sprawy, wątpliwości wyjaśniać w pierwszej kolejności z nami, wychowawcą czy
    dyrektorem. Chcemy również uniknąć sytuacji jakichkolwiek zakłóceń porozumienia i wzajemnej
    współpracy na linii wychowawca – rodzic. Prosimy również nie załatwiać spraw po za terenem placówki.
    Jesteśmy otwarci i chętnie podejmiemy rozmowę w celu rozwiązania występujących problemów.